بخش دوم آشنایی با اصطلاحات سئو

دانشنامه سئو سایت محمد مرادی

بخش دوم آشنایی با اصطلاحات سئو

اصطلاحات رایج سئو

Spider : عنکبوت یا اسپایدر(موتورهای جستجو برای جمع آوری اطلاعات سایتها  از Spider ها استفاده می کنند) به ربات های می گویند که صفحات وب را بررسی و اطلاعات آنها را جمع آوری کند. 

Robots.txt : این فایل به ربات های جستجوگر می گوید که چه صفحاتی را نباید بررسی و ایندکس کنند.

Backlink : به لینک خروجی که یک سایت را به سایت دیگر وصل می کند بک لینک می گویند.

Inbound Link : یک لینک از سایتی به سایتی شما را لینک ورودی می گویند. لینک های ورودی تاثیر بالایی در سئو دارند و باعث بهبود رتبه شما می شوند.

Internal Link : لینک های ما بین صفحات سایت شما. مثال : لینکی از صفحه ۱ به صفحه ۲

External Link : لینک هایی که از سایت شما به سایت های دیگر داده می شود.

Link Building : بدست آوردن لینک های ورودی را لینک سازی میگویند.

Anchor Text : به عنوانی که برای لینک ها استفاده شده آنکر تکست می گویند. آنکر تکست ها تاثیر بسزایی در سئو دارند.

NoFollow : تگ نوفالو (دنبال نکن) در بعضی از لینک ها وجود دارد و به ربات جستجوگر گوگل می گوید که این لینک را دنبال نکن! این نوع لینک ها از نظر موتورهای جستجو ارزش کمتری دارند.

Sitemap : نقشه سایت صفحه ایست شامل تمامی لینک های موجود در وبسایت که توسط وبمستر برای ایندکس بهتر به موتورهای جستجو معرفی میشود.

Keyword : کلمه ای که کاربران در موتورهای جستجو سرچ می کنند. برای دریافت بازدید از یک کیورد خاص باید در سایت خود از آن استفاده کنید.

ong Tail Keyword : کیوردهایی نامتعارف یا غیر رایج که معمولا طول بیش از ۲ کلمه دارند. بهبود رتبه برای این کیورد ها بدلیل نبود رقابت بالا آسان تر است.

Keyword Density : چگالی کیورد به نسبت کلمات کلیدی در برابر سایر کلمات سایت اطلاق میشود. این فاکتور بصورت درصدی مشخص میشود و مقدار استاندارد برای آن از ۱% تا ۳% است.


کاربرگرامی! براي دسترسی به ادامه مطلب باید وارد کاربري خود شويد و اگر هم تاکنون عضو نشدید ثبت نام کنيد

پاسخ دهید