بخش دوم آشنایی با اصطلاحات سئو

دانشنامه سئو سایت محمد مرادی

بخش دوم آشنایی با اصطلاحات سئو

اصطلاحات رایج سئو

Spider : عنکبوت یا اسپایدر(موتورهای جستجو برای جمع آوری اطلاعات سایتها  از Spider ها استفاده می کنند) به ربات های می گویند که صفحات وب را بررسی و اطلاعات آنها را جمع آوری کند. 

Robots.txt : این فایل به ربات های جستجوگر می گوید که چه صفحاتی را نباید بررسی و ایندکس کنند.

Backlink : به لینک خروجی که یک سایت را به سایت دیگر وصل می کند بک لینک می گویند.

Inbound Link : یک لینک از سایتی به سایتی شما را لینک ورودی می گویند. لینک های ورودی تاثیر بالایی در سئو دارند و باعث بهبود رتبه شما می شوند.

Internal Link : لینک های ما بین صفحات سایت شما. مثال : لینکی از صفحه ۱ به صفحه ۲

External Link : لینک هایی که از سایت شما به سایت های دیگر داده می شود.

Link Building : بدست آوردن لینک های ورودی را لینک سازی میگویند.

Anchor Text : به عنوانی که برای لینک ها استفاده شده آنکر تکست می گویند. آنکر تکست ها تاثیر بسزایی در سئو دارند.

NoFollow : تگ نوفالو (دنبال نکن) در بعضی از لینک ها وجود دارد و به ربات جستجوگر گوگل می گوید که این لینک را دنبال نکن! این نوع لینک ها از نظر موتورهای جستجو ارزش کمتری دارند.

Sitemap : نقشه سایت صفحه ایست شامل تمامی لینک های موجود در وبسایت که توسط وبمستر برای ایندکس بهتر به موتورهای جستجو معرفی میشود.

Keyword : کلمه ای که کاربران در موتورهای جستجو سرچ می کنند. برای دریافت بازدید از یک کیورد خاص باید در سایت خود از آن استفاده کنید.

ong Tail Keyword : کیوردهایی نامتعارف یا غیر رایج که معمولا طول بیش از ۲ کلمه دارند. بهبود رتبه برای این کیورد ها بدلیل نبود رقابت بالا آسان تر است.

Keyword Density : چگالی کیورد به نسبت کلمات کلیدی در برابر سایر کلمات سایت اطلاق میشود. این فاکتور بصورت درصدی مشخص میشود و مقدار استاندارد برای آن از ۱% تا ۳% است.


کاربرگرامی! براي دسترسی به ادامه مطلب باید وارد کاربري خود شويد و اگر هم تاکنون عضو نشدید ثبت نام کنيد

درباره سئو كالج

سئو کالج اولين دانشگاه مجازي آموزش رايگان سئو در ايران ادامه نوشته ها

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس رایانامه شما منتشر نخواهد شد .


*