آشنایی با اصطلاحات رایج سئو

ویکی سئو

اصطلاحات رایج سئو سایت

دانشنامه سئو

دانشنامه سئو سایت محمد مرادی

 

SEO : عبارت است از بهینه سازی محتوا و افزایش محبوبیت صفحات وب برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو و Index مطالب.

Index : صفحات سایت شما که در موتوهای جستجو نمایش داده میشوند و در آنها ذخیره شده اند

On-Page SEO : فاکتورهایی از سئو که از داخل سایت قابل کنترل هستند. مانند عنوان ها ، سربرگ ها ، کیوردها و…

Off-Page SEO : فاکتورهایی از سئو که مربوط به خارج از سایت هستند. مانند شبکه های اجتماعی ، بک لینک ها

SEM: به معنی بازاریابی موتورهای جستجو است. بازاریابی اینترنتی به منظور افزایش بازدیدکنندگان وب سایت طراحی می گردد. در بازاریابی موتورهای جستجو به دنبال یافتن افرادی هستیم که در موتورهای جستجو به دنبال اطلاعاتی می گردند، و ما می توانیم به آنها نیز کمک کنیم. و نیز به معنی بازاریابی مقاله ای، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی و….. نیز می شود.

SM: به معنی رسانه های اجتماعی نظیر: گوگل پلاس، فیس بوک، توییتر و …. می باشد.

PPC: تبلیغات اینترنتی که برای آنها وجه پرداخت می کنیم.

SE: موتورجتسجوگر مانند گوگل  

SERP : جایگاه وبسایت شما در جستجوی یک کیبورد خاص نشان دهنده SERP شماست.

Seo Algorithm: فرمولی برای رتبه بندی وب سایت ها می باشد که هر موتورجستجوگر الگوریتم مخصوص خود را دارد. محتوای این الگوریتم را کسی جز خود موتورهای جستجو نمی دانند. این الگوریتم ها مرتباً بروزرسانی می شوند.

ترافیک طبیعی: تعداد بازدیدکنندگانی است که از موتورهای جستجو نظیر گوگل بدست می آید که البته برای آنها هزنیه ای پرداخت نکرده ایم. این ترافیک حاصل سئو و بهینه سازی سایت می باشد که باعث نشان دادن لینک های وب سایت در نتایج جستجو شده اند.

بازاریابی محتوا: تولید و انتشار مطالبی ناب و اصیل در وب سایت است. که نتیجه شگفت انگیز در سئو سایت خواهد داشت و باعث جذب ترافیک و به اشتراک گذاری مطالب وبسایت توسط دیگر سایت ها و وبلاگ ها می شود.

متاتگ: کدهایی هستند که به موتورهای جستجو در پی بردن به محتواهای صفحات وب سایت کمک می کنند؛ مانند: متاتگ های Keywords، Title، Description و…..

ادامه دارد…….

 

پاسخ دهید